tisdag 9 oktober 2012

Samlat ny kraft inom partiet

Två helger på rad har jag ägnat mig åt förkovring inom partiet, Landstingshuset, Stockholm. En regional utbildning till oss som jobbar inom kommun och landsting. Göran Hägglund hade en genomgång på vad som är på gång på regeringsnivå, och vilka punkter vi fått igenom i budgeten inför 2013.
Bl.a. ska föräldraförsäkringen förbättras, lägstanivån höjs till 225 kr/ dag, har varit 180 hittills. Man ska kunna ta ut föräldrapenning tills barnet fyller 12 år.
För pensionärer sker även en fjärde skattesänkning, vilket innebär ungefär motsvarande summa som en extra pension på ett år för dem med garantipension. Detta innebär ju att det är de sämst ställda pensionärerna som får mer pengar.
Bra tycker jag!









Jag och Sackarias Winberg, Kristdemokraterna 
i Leksand. Vi fick en föredragning om hur de jobbar i sin lokalavdelning. Inspirerande att höra om andras framgångar! Det är alltid användbart.
                                                                




Maria Karström, Lili Andre´ och jag på vår Kick-off för distriktsstyrelsen.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar